HomeForum
Best View on: Firefox Chrome Opera Edge

[DOWNLOAD] cIOSX d2x - Multi Slot e Basi [Agg. rel. V10_b52]

Questo NON è un forum di aiuto. Per le richieste andate QUA

QUESTO POST TI E/' PIACIUTO? DILLO A TUTTI I TUOI AMICI!

Condividi su Facebook Facebook Condividi su Twitter Twitter Condividi su Orkut Orkut Condividi su MySpace MySpace Condividi su Delicious Delicious Condividi su Technorati Technorati
Avatar utente
Moderatore
Moderatore
    Windows 7 Firefox
Messaggi: 11953
Iscritto il: 31/05/2010, 23:15
Località: Torino (o giù di li)
Grz inviati: 772 volte
Grz ricevuti: 2526 volte
Sesso:
jdesign ha scritto:Potete aggiornare il post con la versione v7?
Vi ringrazio anticipatamente

Intanto li puoi trovare qui: Registrati o effettua il Login per visualizzare il link!.
O se vuoi altre basi te li fai come preferisci con l'installer: Registrati o effettua il Login per visualizzare il link!.
Avatar utente
Noob (active) User
Noob (active) User
    Windows 7 Chrome
Messaggi: 24
Iscritto il: 09/05/2011, 21:21
Grz inviati: 1 volte
Grz ricevuti: 0 volte
Sesso:
per quando la v7 final ??? :D
Avatar utente
Wii Master
Wii Master
    Windows XP Firefox
Messaggi: 1315
Iscritto il: 24/02/2010, 18:52
Grz inviati: 133 volte
Grz ricevuti: 209 volte
Sesso:
Purtroppo l'FBI ha chiuso Megaupload, per cui dovrò eliminare questo topic oramai del tutto inutile (tutti i cios erano caricati su detto sito).
Wii 4.0, CiosX D2X v8 Final (247->37 248->38 249->56 250->57 251->58), Hermes cIOS 202, 222, 223, 224 V5.1R, WiiFlow, USB Loader GX e Configurable USB Loader (CIOS 249), HD WD 1 Tb - FAT32
Avatar utente
Noob (active) User
Noob (active) User
    Windows 7 Chrome
Messaggi: 24
Iscritto il: 09/05/2011, 21:21
Grz inviati: 1 volte
Grz ricevuti: 0 volte
Sesso:
We are legion. We do not forgive. We do not forget.
Avatar utente
Wii Master
Wii Master
    Windows XP Firefox
Messaggi: 1315
Iscritto il: 24/02/2010, 18:52
Grz inviati: 133 volte
Grz ricevuti: 209 volte
Sesso:
Winhacker ha scritto:We are legion. We do not forgive. We do not forget.


??
Wii 4.0, CiosX D2X v8 Final (247->37 248->38 249->56 250->57 251->58), Hermes cIOS 202, 222, 223, 224 V5.1R, WiiFlow, USB Loader GX e Configurable USB Loader (CIOS 249), HD WD 1 Tb - FAT32
Avatar utente
Noob (active) User
Noob (active) User
    Windows 7 Chrome
Messaggi: 24
Iscritto il: 09/05/2011, 21:21
Grz inviati: 1 volte
Grz ricevuti: 0 volte
Sesso:
fabaf ha scritto:
Winhacker ha scritto:We are legion. We do not forgive. We do not forget.


??


Semplicemente che anonymous sta distruggendo delle paggine americane più importanti per questo che hanno fatto a megaupload
Avatar utente
Wii Master
Wii Master
    Windows XP Firefox
Messaggi: 1315
Iscritto il: 24/02/2010, 18:52
Grz inviati: 133 volte
Grz ricevuti: 209 volte
Sesso:
Aggiornata prima pagina: dopo la morte di Megaupload si ricomincia (dalla V8) !!
Wii 4.0, CiosX D2X v8 Final (247->37 248->38 249->56 250->57 251->58), Hermes cIOS 202, 222, 223, 224 V5.1R, WiiFlow, USB Loader GX e Configurable USB Loader (CIOS 249), HD WD 1 Tb - FAT32
Avatar utente
Wii Master
Wii Master
    Windows XP Firefox
Messaggi: 1315
Iscritto il: 24/02/2010, 18:52
Grz inviati: 133 volte
Grz ricevuti: 209 volte
Sesso:
Aggiunta la ver. 8 42 in prima pagina.

DATA:
- Updated ciosmaps.xml to support new bases 60/70/80 through d2x-cios-installer.
- Updated d2x-beta.bat to support new bases 60/70/80 through ModMii.
- Added a patch to ciosmaps.xml to enable USB Gecko output as soon as the kernel starts. This feature is really useful in development when everything is fucked up. Note that the patch is normally commented out. Also, it's currently not supported by ModMii. You have to use the d2x-cios- installer.

LIB:
- Added support for virtual sector size on WBFS drives to bypass the 500 game limit (thanks fig2k4). The optimal sector size is 4KB, that allows up to 4084 games. Note that this feature is useful only for the loaders that don't use the fraglist for WBFS partitions, for example NeoGamma, WiiFlow and CFG.
- Added generic support for IOS patches.
- Added some debug and string utilities.
- Code optimization and minor changes.

DIP:
- IOS patches are now applied through the cios library.
- Added some debug info.

EHCI:
- Minor changes.

ES:
- IOS patches are now applied through the cios library.
- Increased 'exe' region size a bit.
- Enabled AHBPROT during the init phase.
- Minor changes.

FAT:
- Implemented relative path support for nand emulation, see below.
- Added a ioctl command to set the emu nand folder for relative paths.

FS:
- FAT files are now opened through relative path to fix issue 16 . Now Disney Universe and all the games using long paths work properly in nand emulation.
- IOS patches are now applied through the cios library.
- Minor changes and code clean up.

MLOAD:
- USB Gecko functions completely rewritten. Now it's really plug&play and the cios works even when debug mode is enabled and USB Gecko is connected only to the Wii (tnx to mini source).
- Added missing signature patch to bases 36/37/38/53/55/56/57/58/61/70/80.
- Added missing decrypt patch to bases 37/53/55/56/57/58/61/80.
- Fixed wrong modules area size.
- IOS patches are now applied through the cios library.
- Increased 'exe' region size a bit.
- Removed AHBPROT syscall invocation since it can only be called from ES.
- Minor changes and code clean up.

SDHC:
- Minor changes.

USBS:
- Minor changes.
Wii 4.0, CiosX D2X v8 Final (247->37 248->38 249->56 250->57 251->58), Hermes cIOS 202, 222, 223, 224 V5.1R, WiiFlow, USB Loader GX e Configurable USB Loader (CIOS 249), HD WD 1 Tb - FAT32
Avatar utente
Wii Master
Wii Master
    Windows XP Firefox
Messaggi: 1315
Iscritto il: 24/02/2010, 18:52
Grz inviati: 133 volte
Grz ricevuti: 209 volte
Sesso:
Aggiunta la ver. 8 FINAL in prima pagina.

- Enhanced stealth mode to prevent cios detection.
- Added ioctl command to enable/disable stealth mode when a game is not
running. Stealth mode is enabled by default.
- IOS reload block is now enabled by default.
- Fixed IOS reload block failure when the original IOS required by the game
is not installed. It works for real and emu nand.
- Fixed return to channel failure when the system menu is not installed on
emu nand.
- Fixed missing cache flush when removing error 002 after IOS reload block.
Now syscall kernel_set_version is used instead.
- Added direct access to syscalls. This allows you to invoke a syscall from
inside another syscall.
- Added support for paths starting with '#' which are used to open files on
real nand even if nand emu is on. Also, access to these paths is protected
by stealth mode.
- FAT files are now opened through relative path to fix issue 16. Now Disney
Universe and all the games using long paths work properly in nand emulation.
- Disabled file sharing control in FAT module to overcome a stupid issue made
by developers in The Beatles Rock Band. See issue 11.
- Fixed black screen in partial emulation when starting a game never launched
before on real nand. See issue 14.
- Added support for virtual sector size on WBFS drives to bypass the 500 game
limit (thanks fig2k4). The optimal sector size is 4KB, that allows up to 4084
games. Note that this feature is useful only for the loaders that don't use
the fraglist for WBFS partitions, for example NeoGamma, WiiFlow and CFG.
- AHBPROT is now really enabled.
- USB Gecko functions completely rewritten. Now it's really plug&play and the
cios works even when debug mode is enabled and USB Gecko is connected only to
the Wii (tnx to mini source).
- Removed the unused method 1 for IOS reload block.
- Minor changes and code clean up.
Wii 4.0, CiosX D2X v8 Final (247->37 248->38 249->56 250->57 251->58), Hermes cIOS 202, 222, 223, 224 V5.1R, WiiFlow, USB Loader GX e Configurable USB Loader (CIOS 249), HD WD 1 Tb - FAT32
Avatar utente
Wii Master
Wii Master
    Windows XP Firefox
Messaggi: 1315
Iscritto il: 24/02/2010, 18:52
Grz inviati: 133 volte
Grz ricevuti: 209 volte
Sesso:
Aggiunta in prima pagina la ver. 9 beta r47

- ModMii 6.0.6 or higher is required to build d2x wads. The d2x-cios-installer
doesn't need to be updated instead.
- EHCI module enhanced with interrupt callback to detect usb port status
changes. Now usb instruments are plug&play just like they are when playing
the original dvd through the disc channel (tnx to hermes cios source).
- Improved usb compatibility: some problematic hdd are now supported,
shred skateboard controller is now supported, mics and usb instruments
should work better than before (tnx to rodries for the great help).
- Fixed an issue in ehci descriptors (tnx to rodries).
- Fixed a slowdown issue when initializing the device. Now the device is not
unmounted anymore if it's mounted already (tnx to rodries).
- Increased read/write sectors up to 64KB.
- Fixed an issue when checking if a usb device is inserted (tnx to rodries).
- Old SDHC and FAT modules have been removed to prevent random freezing with
the new EHCI module. SDHC and FAT capabilities are now embedded rispectively
in EHCI/USBS module and FS plugin.
- Patched Nintendo's SDI module to register a new device name without the
initial slash, i.e. dev/sdio. This alternative name is required by nand
emulation to prevent deadlock since we have to open the sd card from inside
the fs-plugin.
- Registered an alternative device name for EHCI and USBS modules, i.e.
dev/usb2 (same reason mentioned above).
- Increased EHCI thread priority from 0x48 to 0x78.
- Removed the easter egg introduced by Waninkoko in cios rev20.
- Added to EHCI a ioctl command to set watchdog timout. This should fix the
issue which certain HDD that park their heads after less than 10 seconds of
inactivity.
- Added to EHCI a ioctl command to save module configuration. This command is
called by the ES plugin during ios reload block management.
Wii 4.0, CiosX D2X v8 Final (247->37 248->38 249->56 250->57 251->58), Hermes cIOS 202, 222, 223, 224 V5.1R, WiiFlow, USB Loader GX e Configurable USB Loader (CIOS 249), HD WD 1 Tb - FAT32
Avatar a caso
Noob User
Noob User
    Windows 7 Internet Explorer 9
Messaggi: 5
Iscritto il: 24/02/2011, 0:50
Grz inviati: 2 volte
Grz ricevuti: 0 volte
Sesso:
fabaf ha scritto:Aggiunta in prima pagina la ver. 9 beta r47

- ModMii 6.0.6 or higher is required to build d2x wads. The d2x-cios-installer
doesn't need to be updated instead.
- EHCI module enhanced with interrupt callback to detect usb port status
changes. Now usb instruments are plug&play just like they are when playing
the original dvd through the disc channel (tnx to hermes cios source).
- Improved usb compatibility: some problematic hdd are now supported,
shred skateboard controller is now supported, mics and usb instruments
should work better than before (tnx to rodries for the great help).
- Fixed an issue in ehci descriptors (tnx to rodries).
- Fixed a slowdown issue when initializing the device. Now the device is not
unmounted anymore if it's mounted already (tnx to rodries).
- Increased read/write sectors up to 64KB.
- Fixed an issue when checking if a usb device is inserted (tnx to rodries).
- Old SDHC and FAT modules have been removed to prevent random freezing with
the new EHCI module. SDHC and FAT capabilities are now embedded rispectively
in EHCI/USBS module and FS plugin.
- Patched Nintendo's SDI module to register a new device name without the
initial slash, i.e. dev/sdio. This alternative name is required by nand
emulation to prevent deadlock since we have to open the sd card from inside
the fs-plugin.
- Registered an alternative device name for EHCI and USBS modules, i.e.
dev/usb2 (same reason mentioned above).
- Increased EHCI thread priority from 0x48 to 0x78.
- Removed the easter egg introduced by Waninkoko in cios rev20.
- Added to EHCI a ioctl command to set watchdog timout. This should fix the
issue which certain HDD that park their heads after less than 10 seconds of
inactivity.
- Added to EHCI a ioctl command to save module configuration. This command is
called by the ES plugin during ios reload block management.


Salve ragazzi, prima di tutto complimenti a tutti, in particolar modo ai nostri programmatori ;-)
Una curiosità io ho seguito la guida della v8 final e funziona tutto a meraviglia......Ma mi consigliate di installare la v9??? perchè è stata rilasciata la V9 e per quali problemi??
Premetto che con l'HDD non ho mai avuto problemi e tutti i giochi che ho funzionano!
Per favore aiuto! grazie : Blink :
Avatar utente
Moderatore
Moderatore
    Windows 7 Internet Explorer 9
Messaggi: 7705
Iscritto il: 24/10/2009, 2:12
Località: Nel boschetto della mia fantasia
Grz inviati: 139 volte
Grz ricevuti: 728 volte
Sesso:
immortale80 ha scritto:Salve ragazzi, prima di tutto complimenti a tutti, in particolar modo ai nostri programmatori ;-)
Una curiosità io ho seguito la guida della v8 final e funziona tutto a meraviglia......Ma mi consigliate di installare la v9??? perchè è stata rilasciata la V9 e per quali problemi??
Premetto che con l'HDD non ho mai avuto problemi e tutti i giochi che ho funzionano!
Per favore aiuto! grazie : Blink :


se ti funziona tutto lascia pure così. non c'é motivo di aggiornare.

Per questo messaggio l' autore Pizz81 ha ricevuto un "Thanks" da
immortale80 (25/03/2012, 21:53)
Rating: 0.26%
 
Avatar a caso
Noob User
Noob User
    Windows 7 Internet Explorer 9
Messaggi: 5
Iscritto il: 24/02/2011, 0:50
Grz inviati: 2 volte
Grz ricevuti: 0 volte
Sesso:
Pizz81 ha scritto:
immortale80 ha scritto:Salve ragazzi, prima di tutto complimenti a tutti, in particolar modo ai nostri programmatori ;-)
Una curiosità io ho seguito la guida della v8 final e funziona tutto a meraviglia......Ma mi consigliate di installare la v9??? perchè è stata rilasciata la V9 e per quali problemi??
Premetto che con l'HDD non ho mai avuto problemi e tutti i giochi che ho funzionano!
Per favore aiuto! grazie : Blink :


se ti funziona tutto lascia pure così. non c'é motivo di aggiornare.


Piu gentile di così non si può...grazie.
Avatar a caso
Noob User
Noob User
    Windows 7 Firefox
Messaggi: 2
Iscritto il: 18/02/2012, 21:46
Grz inviati: 1 volte
Grz ricevuti: 0 volte
Sesso:
scusate per la domanda da inesperto nella wii ho istallato i V7
volendo sostituirli con i V8 f debbo disistallare prima i vecchi o vanno semplicemente sostituiti?
Avatar utente
Moderatore
Moderatore
    Windows 7 Chrome
Messaggi: 7160
Iscritto il: 10/01/2010, 18:52
Località: Sassari
Grz inviati: 163 volte
Grz ricevuti: 791 volte
Sesso:
imaxximi ha scritto:scusate per la domanda da inesperto nella wii ho istallato i V7
volendo sostituirli con i V8 f debbo disistallare prima i vecchi o vanno semplicemente sostituiti?

Semplicemente sostituiti
QUI TROVERETE I LINK DEI GIOCHI PER WII!!!

Lista completa delle guide


ImmagineImmagine
http://www.pikky.net/images/1251107544107.gif
http://i40.tinypic.com/2zovpl1.gif

http://img828.imageshack.us/img828/1003/hni0027h.jpg

Immagine
Se uno vuole aiutare lo fa perchè vuole farlo non solo per ricevere un thanks.
Immagine

Per questo messaggio l' autore sylver ha ricevuto 2 "Thanks":
fanny69 (20/05/2012, 18:35) • imaxximi (28/03/2012, 21:20)
Rating: 0.52%
 

Precedente

Torna a Modifica e Aggiornamento

Chi c’è in linea

Visitano il forum: Nessuno e 1 ospite