Sony, cominciano i guai? Senatore USA chiede spiegazioni
Moderatore: Zer0_byt3
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Sembra che, dopo l'ammissione da parte di Sony, comincino già i primi reclami "ufficiali" per i dirigenti della multinazionale. Un senatore americano infatti ha chiesto ufficialmente maggiori e più dettagliate spiegazioni ai dirigenti Sony su cosa sia effettivamente successo e soprattutto sul perché le informazioni riguardo il furto di dati sensibili agli account degli utenti iscritti al PSN siano state comunicate ufficialmente con quasi 1 settimana di ritardo. La richiesta, inviata via email al presidente SCEA Jack Tretton, potrete leggerla nell'articolo completo. UPDATE: con un messaggio diretto sul PSBlog internazionale, Sony risponde indirettamente alla email del senatore dicendo che il momento in cui hanno spento i server non coincide col momento in cui hanno scoperto che i dati sensibili sono stati rubati, quindi è per questo che la comunicazione è avvenuta in ritardo. Questa la email inviata al presidente Sony da parte del senatore americano Richard Blumenthal: Citazione: Dear Mr. Tretton: I am writing regarding a recent data breach of Sony’s PlayStation Network service. I am troubled by the failure of Sony to immediately notify affected customers of the breach and to extend adequate financial data security protections. It has been reported that on April 20, 2011, Sony’s PlayStation Network suffered an “external intrusion” and was subsequently disabled. News reports estimate that 50 million to 75 million consumers – many of them children – access the PlayStation Network for video and entertainment. I understand that the PlayStation Network allows users to store credit card information online to facilitate the purchasing of content such as games and movies through the PlayStation Network. A breach of such a widely used service immediately raises concerns of data privacy, identity theft, and other misuse of sensitive personal and financial data, such as names, email addresses, and credit and debit card information. When a data breach occurs, it is essential that customers be immediately notified about whether and to what extent their personal and financial information has been compromised. Additionally, PlayStation Network users should be provided with financial data security services, including free access to credit reporting services, for two years, the costs of which should be borne by Sony. Affected individuals should also be provided with sufficient insurance to protect them from the possible financial consequences of identity theft. I am concerned that PlayStation Network users’ personal and financial information may have been inappropriately accessed by a third party. Compounding this concern is the troubling lack of notification from Sony about the nature of the data breach. Although the breach occurred nearly a week ago, Sony has not notified customers of the intrusion, or provided information that is vital to allowing individuals to protect themselves from identity theft, such as informing users whether their personal or financial information may have been compromised. Nor has Sony specified how it intends to protect these consumers. PlayStation Network users deserve more complete information on the data breach, as well as the assurance that their personal and financial information will be securely maintained. I appreciate your prompt response on this important issue. Sincerely, Richard Blumenthal United States Senate questa la risposta "indiretta" di Sony tramite il suo blog ufficiale: Citazione: There’s a difference in timing between when we identified there was an intrusion and when we learned of consumers’ data being compromised. We learned there was an intrusion April 19th and subsequently shut the services down. We then brought in outside experts to help us learn how the intrusion occurred and to conduct an investigation to determine the nature and scope of the incident. It was necessary to conduct several days of forensic analysis, and it took our experts until yesterday to understand the scope of the breach. We then shared that information with our consumers and announced it publicly this afternoon. |
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Sul TG c'è scritto, "Internet, Hacker ruba informazioni rilevanti da circa 77'000'000 di account del sistema Playstation Network" xD
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Visto ora anche io >.< Spero che la sony pigli tante bastonate! |
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Io ho 5 euri su postepay, e se non ci sono + li rivoglio con gli interessi
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Se è vero quel che si legge su internet è gravissimo hanno perso tantissimi dati sensibili o.o
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io non ho mai preso/acquistato niente sul psn, quindi i dati della mia carta di credito sono salvi...
ma ci godo troppo, sony si è tirata la zappa sui piedi da sola! |
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Quoto in toto, è da mesi che si sa che i dati su PSN non sono sicuri perchè oltretutto vengono anche mandati in chiaro..... Anche io mai comprato niente da PSN, quindi salvo :P |
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No se ho ben capito tutti i dati sono criptati ma hanno rubato anche la chiave per decriptarli -.-'
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per parlare del tg e della perdita dati ho aperto la nuova news con la notizia ;) qui siete OT
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